淡江大學機構典藏:Item 987654321/6323
English  |  正體中文  |  简体中文  |  Items with full text/Total items : 62822/95882 (66%)
Visitors : 4019976      Online Users : 947
RC Version 7.0 © Powered By DSPACE, MIT. Enhanced by NTU Library & TKU Library IR team.
Scope Tips:
  • please add "double quotation mark" for query phrases to get precise results
  • please goto advance search for comprehansive author search
  • Adv. Search
    HomeLoginUploadHelpAboutAdminister Goto mobile version
    Please use this identifier to cite or link to this item: https://tkuir.lib.tku.edu.tw/dspace/handle/987654321/6323


    Title: 反應變數不完全的二階段病例對照資料下羅吉斯迴歸模型的適合度檢定
    Other Titles: Testing Goodness-Of-Fit of a Logistic Regression Model under Case-Control Data with Contaminated Exposure
    Authors: 陳麗菁
    Contributors: 淡江大學統計學系
    Date: 2006
    Issue Date: 2009-03-16 13:48:14 (UTC+8)
    Abstract: 在流行病學的領域中,羅吉斯迴歸模式經常用來推論風險因子與 反應變數的關係。有賴統計軟體的方便,此模型很容易被執行也因此 被大量的使用。然而,通常大家都忽略模型的適合度檢定,但是在應 用一個模式之前,模型的適合度檢定是一個很重要的工作,錯誤的模 型將導致完全不對的結論。針對前瞻式抽樣,羅吉斯迴歸模型的適合 度可藉由概似比檢定或是卡方檢定來判斷模型的好壞。在回溯式抽樣 中,一階段病例對照研究已由Qin & Zhang (1997), Fokianos et al. (1999), Cheng & Chen (2004)提出模型的適合度檢定。這些檢定方法有 一個很重要的限制是,解釋變數跟反應變數不可以有遺失值或錯誤分 類,但是實務上,這通常是無法避免的。最近Chen(2003)針對解釋變 數有遺失值或錯誤分類的現象時,已提出羅吉斯迴歸模式的檢定統計 量。除此之外,文獻上極少有人針對反應變數不完全的情況下,討論 羅吉斯迴歸模式的適合度檢定。本研究主要針對在反應變數不完全的 兩階段病例對照研究中,討論羅吉斯迴歸模式的適合度檢定。我們嘗 試提出羅吉斯迴歸模式的分數檢定與廣義動差形式檢定,推論其近似 分配及近似檢定力,最後並針對有限樣本進行模擬研究。
    Appears in Collections:[Graduate Institute & Department of Statistics] Research Paper

    Files in This Item:

    There are no files associated with this item.

    All items in 機構典藏 are protected by copyright, with all rights reserved.


    DSpace Software Copyright © 2002-2004  MIT &  Hewlett-Packard  /   Enhanced by   NTU Library & TKU Library IR teams. Copyright ©   - Feedback