淡江大學機構典藏:Item 987654321/52695
English  |  正體中文  |  简体中文  |  Items with full text/Total items : 62805/95882 (66%)
Visitors : 3990835      Online Users : 604
RC Version 7.0 © Powered By DSPACE, MIT. Enhanced by NTU Library & TKU Library IR team.
Scope Tips:
  • please add "double quotation mark" for query phrases to get precise results
  • please goto advance search for comprehansive author search
  • Adv. Search
    HomeLoginUploadHelpAboutAdminister Goto mobile version
    Please use this identifier to cite or link to this item: https://tkuir.lib.tku.edu.tw/dspace/handle/987654321/52695


    Title: 休閒體育相關文獻之探討
    Authors: 曹文仲;洪敦賓;王嘉淳
    Contributors: 淡江大學體育室
    Date: 2006-11
    Issue Date: 2010-12-01 10:20:22 (UTC+8)
    Publisher: 臺北縣:淡江大學
    Abstract: 科技使生活便利,相對的也造成了生活環境的繁忙。噪音、空氣污染、通貨膨脹、失業、賭博與暴力等負面的現象,充斥在我們的生活中,這些現象會對我們的心智健康與社會心理福祉產生負面的影響。許多的研究者、臨床醫師與一般人都注意到從事休閒運動,能增進對福祉的感覺,尤其是在焦慮與緊張的減低與增進活力方面(Landers,1994)。休閒運動除了能增進心理福祉外還對身體福祉有正面的效應,這些正面的效應包括了防止骨質疏鬆、降低高血壓、冠狀性心臟病及癌症的罹換機率(Blair,1995)。
    許多的研究都發現,休閒運動可以對心理及生理產生正面的效應,有助於降低生活壓力與焦慮。當國人的生活水準日益提升,壓力與焦慮也隨之增加,但是國人卻因許多的外在因素無法從事休閒運動,導致人民罹患生、心理疾病率相對提高。因此,期能藉由本文來了解國人從事休閒運動的阻礙因素為何,以利推展休閒運動之相關單位或政策規劃者擬訂相關策略來推展休閒運動。
    Relation: 淡江體育9,頁105-112
    Appears in Collections:[Office of Physical Education] Journal Article

    Files in This Item:

    File SizeFormat
    1814-5310_9_2.pdf970KbAdobe PDF6341View/Open

    All items in 機構典藏 are protected by copyright, with all rights reserved.


    DSpace Software Copyright © 2002-2004  MIT &  Hewlett-Packard  /   Enhanced by   NTU Library & TKU Library IR teams. Copyright ©   - Feedback