淡江大學機構典藏:Item 987654321/21725
English  |  正體中文  |  简体中文  |  Items with full text/Total items : 62797/95867 (66%)
Visitors : 3729788      Online Users : 632
RC Version 7.0 © Powered By DSPACE, MIT. Enhanced by NTU Library & TKU Library IR team.
Scope Tips:
  • please add "double quotation mark" for query phrases to get precise results
  • please goto advance search for comprehansive author search
  • Adv. Search
    HomeLoginUploadHelpAboutAdminister Goto mobile version
    Please use this identifier to cite or link to this item: https://tkuir.lib.tku.edu.tw/dspace/handle/987654321/21725


    Title: 供應商與零售商皆提供信用交易且含有不良品之整合供應鏈存貨模式
    Authors: 歐陽良裕;Ouyang, Liang-yuh;鄧雅方
    Contributors: 淡江大學經營決策學系
    Keywords: 延遲付款;不良品;生產;整合存貨模式
    Date: 2008-05
    Issue Date: 2009-11-30 13:38:54 (UTC+8)
    Publisher: 臺北縣淡水鎮 : 淡江大學
    Abstract: 過去有關信用交易的存貨模式大多侷限在供應商允許延遲付款下,探討零售商的最適訂購策略。但是在真實環境中,供應商允許延遲付款的同時,零售商也允許消費者延遲付款的情況是常發生的。而且,隨著市場競爭越來越激烈,存貨管理的模式已不可能僅從供應商或零售商單方面的立場來考量,必須去重視供應商及零售商之間的合作關係,透過策略的整合來達到雙贏的目標。
    由於生產過程不完備、機器設備老舊、運送過程人為疏忽等,導致零售商收到的貨品中含有不良品。當庫存中含有不良品峙,將會影響零售商的存貨水準及訂購的次數。另外,零售商若將不良品交給消費者,則會引起消費者抱怨、退貨、甚至以後不再上門購買。為了避免影響商譽、增加支出或減少利潤,零售商常會在收到貨品時,對貨品逐一做檢驗。
    本文將探討供應商和零售商都採取信用交易策略,且零售商進貨貨品中含有不良品,並假設消費者的需求率會受到零售商提供的延遲付款期間長度影響之整合存貨模式,其目的在求使得單位時間總利潤有最大值的最適零售商訂購量、訂購週期及供應商每次生產批量的最適運送次數。進一步,我們將建立一個演算法求出供應鏈的最適解,並利用數值分析探討參數值變動對最通解的影響。
    Relation: 2008年兩岸管理科學暨企業經營學術研討會論文集,頁233-256
    Appears in Collections:[Department of Management Sciences] Proceeding

    Files in This Item:

    File SizeFormat
    index.html0KbHTML326View/Open

    All items in 機構典藏 are protected by copyright, with all rights reserved.


    DSpace Software Copyright © 2002-2004  MIT &  Hewlett-Packard  /   Enhanced by   NTU Library & TKU Library IR teams. Copyright ©   - Feedback