English  |  正體中文  |  简体中文  |  Items with full text/Total items : 62830/95882 (66%)
Visitors : 4109241      Online Users : 834
RC Version 7.0 © Powered By DSPACE, MIT. Enhanced by NTU Library & TKU Library IR team.
Scope Tips:
  • please add "double quotation mark" for query phrases to get precise results
  • please goto advance search for comprehansive author search
  • Adv. Search
    HomeLoginUploadHelpAboutAdminister Goto mobile version
    Please use this identifier to cite or link to this item: https://tkuir.lib.tku.edu.tw/dspace/handle/987654321/124724


    Title: 浮現議題分析(Emerging Issue Analysis, EIA)
    Authors: 蔡明修
    Keywords: 未來思考;浮現議題分析;未來學;趨勢;主流觀點;問題;潛在;微弱訊息;預測;趨勢發展;社會影響;衍生效應;不確定性
    Date: 2023-06
    Issue Date: 2023-11-01 12:07:17 (UTC+8)
    Publisher: 跨維度教學創新實驗室, 台中市,台灣
    Abstract: 浮現議題分析是未來學中的一個重要工具,用於從微弱訊息中發現潛在的浮現議題,並預測可能的趨勢。這個過程可以分為四個階段:浮現議題、趨勢發展、主流成型與問題、消散。在浮現議題階段,我們可以將新的科技、世界觀、政策或問題視為種子,它們微小但充滿潛力和不確定性。隨著趨勢發展,這些浮現議題可能成為特定領域的趨勢,並引起更廣泛的討論和研究。當這些趨勢成為主流並產生相關的問題時,浮現議題已經成熟並影響著社會大眾的生活。最後,隨著新的浮現議題的出現和發展,原來的主流議題可能逐漸過時或被遺忘。浮現議題分析可以幫助我們從微弱的訊息中預測未來的情勢,並引導我們思考可能的衍生效應和問題。
    Relation: 創新教學可以這樣做一議題導向、跨領域、敘事教學工具應用與實踐
    1
    Appears in Collections:[Graduate Institute & Department of Civil Engineering] Chapter

    Files in This Item:

    File SizeFormat
    index.html0KbHTML43View/Open

    All items in 機構典藏 are protected by copyright, with all rights reserved.


    DSpace Software Copyright © 2002-2004  MIT &  Hewlett-Packard  /   Enhanced by   NTU Library & TKU Library IR teams. Copyright ©   - Feedback