淡江大學機構典藏:Item 987654321/116074
English  |  正體中文  |  简体中文  |  Items with full text/Total items : 62805/95882 (66%)
Visitors : 3984251      Online Users : 294
RC Version 7.0 © Powered By DSPACE, MIT. Enhanced by NTU Library & TKU Library IR team.
Scope Tips:
  • please add "double quotation mark" for query phrases to get precise results
  • please goto advance search for comprehansive author search
  • Adv. Search
    HomeLoginUploadHelpAboutAdminister Goto mobile version
    Please use this identifier to cite or link to this item: https://tkuir.lib.tku.edu.tw/dspace/handle/987654321/116074


    Title: 綜觀川普2017亞洲行的成果
    Authors: 林若雩
    Date: 2017-12-30
    Issue Date: 2019-03-30 12:11:01 (UTC+8)
    Abstract: 由2017年11月4日起,川普(Donald Trump)以十二天時間,首先訪問日本、韓國,接著赴中國大陸訪問;隨後還去越南峴港參加亞太經濟合作會議(APEC),而最後一站到菲律賓參加東協高峰會(ASEAN Summit)跟東亞高峰會(EAS)。川普此次亞洲之行,國際社會對其成果與批評見仁見智,但是他不按牌理出牌的「大放厥詞」,勇敢對外(強調「美國優先」),堪稱為相當特殊的「川普模式」。
    回顧川普這次的亞洲之旅,最重要的成果就是帶回將近三千億美元的商業合作協議,並且向世界宣告「美國優先」的貿易立場,由川普得到東北亞中、日、韓三國的大筆訂單,就令人不可小看他。川普的第二項成果,是宣示了「印太區域」戰略(IndianPacific Regional Strategy)。
    川普在亞洲重申「印太區域」概念,努力將印度這個民主同盟國,拉入亞太地區的經貿與戰略布局。川普的第三項成果,就是串聯亞洲主要國家,共同抵禦朝鮮威脅,並且敦促北京聯手制裁朝鮮。此外,川普也成功的為美國與菲律賓的雙邊關係,展開修補工作。菲律賓總統杜特蒂(Rodrigo Duterte),不但上台為川普唱歌;而川普也強調,美菲雙邊關係良好,並且可能與菲律賓展開戰略合作。
    Relation: 新世紀智庫論壇 80 , p1-7
    Appears in Collections:[Department of Diplomacy International Relations] Journal Article

    Files in This Item:

    There are no files associated with this item.

    All items in 機構典藏 are protected by copyright, with all rights reserved.


    DSpace Software Copyright © 2002-2004  MIT &  Hewlett-Packard  /   Enhanced by   NTU Library & TKU Library IR teams. Copyright ©   - Feedback