English  |  正體中文  |  简体中文  |  Items with full text/Total items : 62805/95882 (66%)
Visitors : 3922387      Online Users : 471
RC Version 7.0 © Powered By DSPACE, MIT. Enhanced by NTU Library & TKU Library IR team.
Scope Tips:
  • please add "double quotation mark" for query phrases to get precise results
  • please goto advance search for comprehansive author search
  • Adv. Search
    HomeLoginUploadHelpAboutAdminister Goto mobile version
    Please use this identifier to cite or link to this item: https://tkuir.lib.tku.edu.tw/dspace/handle/987654321/112292


    Title: 路易十四時期之法式碉堡建築
    Authors: 鄭安群
    Keywords: Vauban, Vitruve, Alberti, Louis XIV
    Date: 2017-05-27
    Issue Date: 2017-12-06 02:10:28 (UTC+8)
    Abstract: 觀光客遊法均會驚艷當地保存良好的眾多軍事建築,不僅豐富了法國的觀光資源,許多也已被列為世界文化遺產。在法國國力最強的路易十四時期,渥邦男爵(Sébastien le Prestre, marquis de Vauban)為法皇自1655年起所重用之軍事將領,負責規劃國土防衛,為軍事建築專家。在當時,法國的最大敵人西班牙,自法國北邊之西屬比利時和位於德國萊因區之各結盟邦國威脅法國之國土安全。在身為法軍防務元帥的期間內,沃邦總共主導了53次圍城戰役。並以由西班牙人手中所擄獲的碉堡為基礎,在法國北部的里耳地區構建了龐大而完整的碉堡防衛網(le pré carré),並綿延至法國東部。他所設計或提昇的160座碉堡,除了承襲歐洲軍事建築思維外,也依當時軍事科技的演變,具獨創設計,自十七世紀以後深深影響了歐洲軍事建築、防衛和攻擊。在我們的研究當中,我們將試著認識沃邦碉堡之特色。透過對淡大姐妹校貝桑松(Besançon)城市後面的巍峨堡壘﹐了解其在歐洲自羅馬帝國以來軍事防衛建築史中之地位、傳承和創新。
    Relation: 2017年兩岸外國語言文學高端論壇論文手冊﹐頁29-35
    Appears in Collections:[Graduate Institute & Department of French] Proceeding

    Files in This Item:

    There are no files associated with this item.

    All items in 機構典藏 are protected by copyright, with all rights reserved.


    DSpace Software Copyright © 2002-2004  MIT &  Hewlett-Packard  /   Enhanced by   NTU Library & TKU Library IR teams. Copyright ©   - Feedback