淡江大學機構典藏:Item 987654321/104298
English  |  正體中文  |  简体中文  |  Items with full text/Total items : 62822/95882 (66%)
Visitors : 4025461      Online Users : 1029
RC Version 7.0 © Powered By DSPACE, MIT. Enhanced by NTU Library & TKU Library IR team.
Scope Tips:
  • please add "double quotation mark" for query phrases to get precise results
  • please goto advance search for comprehansive author search
  • Adv. Search
    HomeLoginUploadHelpAboutAdminister Goto mobile version
    Please use this identifier to cite or link to this item: https://tkuir.lib.tku.edu.tw/dspace/handle/987654321/104298


    Title: 法國時尚農業
    Authors: 苑倚曼=Yuan Yi-Mond
    Date: 2015-08-01
    Issue Date: 2016-01-06 10:54:42 (UTC+8)
    Abstract: 法國鄉村,一捆線、一窖酒、甚至是一隻還沒斷奶的小牛…. 都散發一個訊息:我是極品。
    每一個法國人,從幼稚園就學品酒、聞花草,用味蕾仔細辨嚐原物料的氣味、性情。
    時尚,就是quality of life。這是農場主人,一輩子的功課。
    【法國時尚農業工作坊】的主持人是台灣唯一的法國農經專家苑倚曼主持(淡江大學歐洲研究所專任副教授)。她兩歲隨著父親移居法國,直至攻讀完法國國立農業精英大學農經博士返台,曾獲頒法國農業部騎士勳章等多項殊榮。一生泅泳在兩個迥異國度,待了30年的法國,她體驗為「生活」而活的人生,回到台灣,不疾不徐學會為「認真」而生活。
    台灣難得見到一位心性學養都如此well-proportioned 的實踐家,像一杯法國釀酒那樣溫柔堅定。
    每個台灣人的心裡都有一座農場,【法國時尚農業工作坊】是苑倚曼30年的法國經驗,搭配農委會「青年返鄉從農計畫」資源,在法國的創意和生命中,找到台灣本土農業文化的靈感,呼喚出你心裡的那座農場。
    Relation: 世界公民島雜誌 8,頁122-123
    Appears in Collections:[Graduate Institute of European Studies] Journal Article

    Files in This Item:

    File Description SizeFormat
    index.html0KbHTML15View/Open

    All items in 機構典藏 are protected by copyright, with all rights reserved.


    DSpace Software Copyright © 2002-2004  MIT &  Hewlett-Packard  /   Enhanced by   NTU Library & TKU Library IR teams. Copyright ©   - Feedback